mandag 22. april 2019

Bordskåner Brikke Krusmatte Mug rug


En liten avskjedsgave til min gode kollega, Elisabeth, som begynner i ny jobb 💓 
Siden hun og mannen elsker irish coffee, både hjemme og på hytta, tenkte jeg dette kunne være en nyttig og koselig gave. Brikken lagde jeg litt større enn glasset, så er den lettere å treffe ut på kvelden. 😂


Jeg valgte farger som harmonerer med kaffe. Synes det ble fint med hjertet for å få en fin balanse. Stoffet i lukkekanten var litt tykkere enn de andre stoffene, så jeg slet med å få skjøten fin. Da jeg klippet bort noe av vatten i sømrommet, gikk det lettere. 

Størrelsen på kvadratene jeg har brukt er 8,5 cm og lukkekanten er 5 cm før den brettes dobbelt.
Brikkene er ikke bare koselige å se på, de beskytter også bordet, og det er en langt mer behagelig lyd når glasset/koppen settes på bordet. 

Se den flotte veiledningen til Siri her, om du har lyst til å sy deg en eller flere bordskånere.


Par i hjerter.


Fortsatt god påske! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Me parecen unos posavasos muy bonitos y es genial que los colores se aproximen al café; bonito regalo has hecho. BESICOS.

    SvarSlett
  2. Veldig fine, Elisabeth. Du har bestandig så fine fargevalg!

    SvarSlett
  3. Så fine! Du er så flink å lage presangene personlige med riktig stoff og fargevalg. :-)

    SvarSlett