fredag 9. desember 2011

Rundpinneetui i jordnære farger





Sydd på bestilling fra Merete. Det skal være en julegave til moren hennes. 
Håper etuiet faller i smak!
Det blomstrete stoffet er et kraftig gardin/møbelstoff, fòret vises nederst.
Har brukt mørkebrunt stoff i lukkekanten. Etuiet er stivet opp med olastoff på siden.
Mål: diameter: 22 cm, høyde: ca 7 cm





Innsiden av etuiet: Sårkantene er skjult med  lukkekant. På sideskjøten har jeg brettet inn en strimmel og sydd rundt. Glidelåsen er sydd med "usynlige" sting.


Ha en god helg! :)

4 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Så forseggjort og fin! Jeg synes de kremmerhusene dine er spesielt fine! Hadde vært fint og fått til en dag før jul... Stor klem fra Siri:-)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har laget Lisa ;o)
    Det e ein stund siden eg har lagt spor etter meg, men nå måtte eg bare "hilse på" :)

    Og ugle puta var jo bare såååå skjønn. Hærlig.

    Klem Hanne-Kristine

    SvarSlett
  3. Denne var aldeles flott! Som du står på å lager fine ting! Herlige grønnfarger. Til tross for at jeg er i julestemning for tiden, starter jeg nesten å komme litt i sommerstemning igjen. :)
    Ps; Kan tenke meg at også datteren til mannen din ville falt pladask for denne, Hilde elsker jo slike farger! :)

    Stor klem fra datter Cathrin :)

    SvarSlett
  4. Så fine og for-seg-gjorte ting du lager. Veldig delikate farger også:)

    SvarSlett