søndag 17. februar 2013

Skipose


Skiposer er praktiske å ha! Har du lyst til å sy en i vinterferien? Her finner du den flotte veiledningen til UnePune! Nå blir det lett å finne igjen skiene og stavene! :) 

Koselig at det snør i dag! :)
Jeg fikk lyst til å lage et innlegg  .. kom til å tenke på de to skiposene jeg sydde til Odd og Odin for et par år siden. De er veldig enkle å sy, jeg sydde disse på en kveld.


Visste du at rødt er kontrastfargen til grønt?


Ferdig sydd er posene 187 cm lange og 27 cm brede. Skiene til gutta er 168, så jeg lagde dem litt lengre. Anorakksnorer er fine å bruke.


Når stavene er oppi, pass på at håndtaket på stavene kommer over borrelåslukningen,
slik at de ikke lager hull i bunnen.


Odd er glad i rødt ..  Håndtakene har målene, 63 x 7 cm.

Måtte ha med den lille søte busken på taket av en brønn. :)

 Remmene til lukningen har følgende mål: 36 x 4 cm
De grønne stoffene er middels tykt bomullsstoff.

..........................

På slutten av det forrige innlegget, trodde jeg at jeg la inn en lenke til en avis, men det var en lenke til et bilde i mailboksen min .. Nå er det ordnet, om du vil se! :)


Ha en koselig søndag!
post signature

12 kommentarer:

  1. you are very clever Lisa,you make lots of different things,well done.xx

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min, alltid kjekt å få :-)
    Så smart det å sy skiposer selv, og så fine og praktiske de var. Ønsker deg en fortsatt fin søndag

    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  3. Så smart med skipose. Dog ikke noe for meg som ikke går på ski.
    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  4. Smarte skiposar!
    Eg for min del, må først skaffe meg eit par ski.....

    SvarSlett
  5. De var tøffe og smarte!

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  6. Disse var kule! Skikkelig julefarger, hadde blidt i julestemning med disse på tur ihvertfall! :) :)

    Klem fra Cathrin

    SvarSlett
  7. Så fine skiposer, dette kan du..!

    Skal si ifra om jeg tar opp skigåing etter at vi flytter til Rødtvet så kan det hende jeg trenger en selv.
    Evt. kan Cathrin få en som hun kan bruke som sovepose, hehe ;-)

    Klem fra Mads

    SvarSlett
  8. Kjempesmart!
    Skiene mine er godt parkert på låven i år..får ta det igjen til neste år!
    Syntes hjerteteppet i innlegget under var suuuperfint!
    ønsker deg en fin ny uke.
    klem Cathrine

    SvarSlett
  9. Flotte og praktiske poser :-) Kjekt og ha - og lettvint og bære med seg skiene på denne måten. Ønsker deg en flott uke :-)

    SvarSlett
  10. Hei på deg;)
    Skipose kan være kjekt å ha;) Har en tendens til å pakke skiene inn i bilen etter bruk. Og med klister på så hender det at klærne blir litt klisjette:/
    Tak for tipset;)
    Tusen takk for koselige besøk på bloggen min;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  11. Dette var jo smart . Må bruke litt kraftig stoff da , fikk lyst til å prøve å sy slike jeg også. . Jeg sitter å leser blogger og vil sy alt jeg ser, og her sitter jeg , inni Jotunheimen uten symaskin, stoff og tråd, og kan kun brodere for det tok minst plass når vi drog. .

    SvarSlett
  12. Lisa, I could live one whole year dressed lie this, in two shades of green and a little simple red! I've never seen this kind of sky bags before.... but then again I don't sky at all...The Velcro band is very clever :)

    SvarSlett