søndag 14. oktober 2018

Jerseykjole med sving ..


.. heter denne kjolen. Mønsteret er laget av Ida Victoria
Falt helt for dette stoffet hos Lillestrøm sysenter. Kjolen er veldig enkel og morsom å sy. Jeg er superfornøyd med denne kjolen, som jeg sydde på noen timer i går kveld. 💓


Fikk ikke til å sy med tvillingnål rundt kanten på halsen, ermene og nede. Hadde nok fått det til om jeg hadde øvd litt, men var ikke i form til det i går kveld. Brukte myk sikk sakk, som på resten av kjolen.  Har en Easy Jeans 22 symaskin, så har ingen avansert overlock eller coverstitch på denne, men det gikk helt greit når jeg brukte en jerseynål, satt trykkfotspenningen på 2, og bredde 1 og lengde 3 på stingene. 


Måtte jo ha på meg den nye kjolen på tur til Tøcksfors i dag. Vi kjørte over Bjørkelangen, Setskog og Rømskog. En ganske kronglete vei, men mye koseligere enn motorveien. 😊


Synes det er skikkelig fin vidde i kjolen, som er som en drøm å ha på seg. 
Det blir nok flere slike kjoler.


Lag deg en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. ¡¡Qué bonito!! me gusta mucho como te sienta y además en verde, mi color favorito. BESICOS.

    SvarSlett
  2. Super fin... kjolen passer perfekt. Deilige bilder.
    Jeg elsker kjoler og kjol med sving :-))
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett