torsdag 2. februar 2017

Redesign av dongeribukser og flanell


Jeg fikk en haug med dongeribukser og et par pysjbukser i flanell, av min gode kollega, Anita.  Synes det er så fint å lage noe av klær som egentlig skal kastes. Det er spennende å se hva jeg får ut av klærne. Under ser du det første resultatet. 


Som takk sydde jeg en liten sminkepung (kan jo brukes til mye annet også).
Fargene passet fint til Tujaen. 


Pysjbuksen er også brukt til fòr.


Pyntesnoren også praktisk ved åpning og lukking av pungen. Var litt usikker på om jeg skulle ha treperler her, men det ble jo ikke så dumt. :)


Hadde først tenkt å bruke et annet stoff i lukkekanten, men fant ut at det ble fint der også. Det ble mer gjennomført.

-----------------------


Måtte sy et kleenexetui også. 
Det er sydd i de samme stoffene som ovenfor.
Har du lyst til sy et etui, finner du en fin fremgangsmåte her.
Om du ønsker å ha et annet stoff rundt åpningen, som her, klipper du av 4 cm på kortsiden av mønsteret. Jeg bruker 3,5 cm på lukkekantene.


At vissen hestemynte er dekorativt, la jeg merke til under fotorunden.

Ha en fin dag! :) 
post signature

4 kommentarer:

  1. Så snilt og søtt av deg og lage denne til Anita som takk for dongeribuksene!! :D :) Søt!!! :) Og veldig søtt med forbokstaven hennes, knappene og blomsten <3 :)

    SvarSlett
  2. Super gjenbruk - slikt liker jeg godt :) Veldig søt med treperler på også :)

    SvarSlett
  3. Fint med gjenbruk og så fin sminkepungen ble, tøft med dongri og uslitelig :)

    SvarSlett
  4. Redesign og gjenbruk er alltid gøy! Dongeri er et anvennlig stoff. Flanell... mykt og deilig, og koselig med rutemønster. Som alltid har du flotte detaljer, her med perler og applikasjon! Denne sminkepungen ble kjempesøt! God helg! :-)

    SvarSlett