fredag 27. september 2013

Enkle mug rugs i olastoff ..


.. som alle kan sy. En fin måte å få brukt slitte olabukser på. Disse er sydd i litt tynt stoff, har brukt et  lag med tynn volumvliselin inni.
Mål: ca 15 x 22 cm


Det startet med at jeg fant disse to koppene i en bruktbutikk. Jeg likte både motivene, fargene og fasongen godt. For tiden er disse yndlingskoppene mine.  Tror de er laget av steintøy, de er ganske tunge. Og siden det er mye mer kos å drikke kaffe eller te med et underlag til koppen, måtte jeg finne på noe .. :)


Som dere kanskje har skjønt, liker jeg ugler godt .. Denne ser kanskje litt skummel ut ..  men den biter nok ikke så hardt .. :)


Tenkte at kaffeflekker ikke vises så godt på et brunt stoff. Begge brikkene har en brun og en blå side, og har hjerte på begge sider. Skjorteknappene som er sydd på er ganske flate, så det går fint å ha kjeks eller tørr kake på. :)


Ingen lukkekant her, og ingen quilting.


Har du lyst til å sy deg en eller flere brikker, og ønsker fremgangsmåten? 
Skriv en kommentar om dette, under dette innlegget.

Ha en god helg! :)
post signature

11 kommentarer:

  1. Dette var et fint tips for en nybegynner, et tips som jeg vil ta med meg. Takk for tips! :)

    SvarSlett
  2. Så fine mug rugs.. :) Og krusene likte jeg veldig godt..
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg. :)
    Riktig god helg!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  3. Flott tips , og olastoff er utrolig anvendelig :)
    Ønsker deg God Helg !

    SvarSlett
  4. Hallo Lisa
    Deine Mug Rugs im Jeanslook sind sehr gut geworden,vielen Dank für deine netten Kommentare auf meinem Blog, ich wünsche dir ein schönes Wochenende,Wilma

    SvarSlett
  5. Fine redesign!
    Eg likar godt slik vrangsying, men hjørna er alltid like vanskelege å få fine;)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  6. what a wonderful idea Lisa and love the cups as well.xx

    SvarSlett
  7. Blir så glad av å se dette innlegget! Disse koppene er SÅ deg! :) Uglemor :) Herlige bilder med koselig høstfarger og stemning! Mug rugsene passet perfekt til koppene, er så lite som skal til for litt ekstra kos i hverdagen! :) - Er koselig med en deilig kopp kaffe, når kulden kommer - men enda koseligere er det med noen søte mug rugs som passer til! :) Man får det ikke koseligere enn det man gjør det til selv :) God lørdag! :)

    SvarSlett
  8. Två tuffa muggmattor, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  9. Hei Elisabeth. Du har sydd utrolig mye fint i det siste. Fleecekjolen ble fantastisk fin! Mugrugsene her er morsomme. Flotte høstbilder. Takk for stemmen til PInnekrokens konkurranse:-) Ha en fin, fin søndag. Klem fra Siri

    SvarSlett
  10. Kule krus og flotte mug rugs til :-)
    Ønsker deg en fin uke.
    Klem

    SvarSlett