fredag 10. oktober 2014

Ruskepose med eikenøtter


Jeg blir ofte inspirert av årstiden når jeg velger stoffer. Denne høstlige ruskeposen, er resultatet av en kjempekoselig sykveld, hos Siri. Hun har den flotte og inspirende bloggen Tolgens. Denne posen skal henge på et bord på loftet. På loftet mitt, ser det ikke ut. Store hauger med stoffer og mye annet. Men, denne posen inspirer meg til å få orden der oppe, og kanskje gjøre det så pass koselig, at det er fristende å sitte å sy der. Kan være fristende å trekke seg tilbake til et fredelig sted inni mellom, når det er to tenåringer i huset.

Det flotte stoffet med eikenøtter fikk jeg av Siri. Ikke bare svenske villsvin som er glad i eikenøtter .. ;)  Fint med et mørkebrunt stoff til. 



Jeg sydde en kanal på 1,5 cm øverst ... lot være å sy de siste 6-7 cm. 
Tredde deretter en strips på ca 1 cm inn i løpegangen, etter at jeg først hadde laget en buet fasong foran på stripsen, så den ikke så lett hang seg fast i stoffet. Det var lett å sy igjen resten av løpegangen etterpå. Nåleputa ble fylt med grønne erter. som gav fin tyngde, Se min første ruskepose her.

Ha en god dag! :)
post signature

6 kommentarer:

  1. Så fin og høstlig ruskepose. Ja, tenk at en liten "duppeditt" til syrommet gir inspirasjon til å rydde. En ting er sikker; at det går ganske kjapt å få rot på syrommet, så vi trenger iblant et puff for å få orden igjen. :-)

    SvarSlett
  2. Flott ruskepose du har laget , --sydde en for en tid tilbake og
    den er blitt ganske uunnværlig :))) fint høstbilde ,- når sola skin på
    høstfargene som er nå er det bare nydelig !

    SvarSlett
  3. Vilken fin skräppåse du sytt, gillar tyget också. Jag har länge tänkt sy något liknande men det verkar bara bli en tanke. Men en skräppåse måste man ha, min är en enkel tygpåse som står på sybordet.

    SvarSlett
  4. Så koselig at dere har hatt en sykveld sammen :-) Flott ruskepose du har laget :-)
    God helg.

    SvarSlett
  5. WOW! Det du lager er ikke akkurat bare smårusk nei, - det fine og fine etter det andre, så stolt av deg! Den glir RETT inn i høstbladene jo! Helt nydelig ruskepose!! :)
    Klem fra tullerusken Cathrin ;) :)

    SvarSlett
  6. Hei Elisabeth og takk for en kjempekoselig sykveld. Jeg er selvfølgelig i gang med enda flere sånne poser... Håper det ikke blir lenge til neste sykveld! Gratulerer med vel overstått bursdag! Klem fra Siri

    SvarSlett