torsdag 7. september 2017

Pennal med Askepott


 

Spennende med nye utfordringer. :) Jeg fikk en pose med diverse klær og skulle sy et pennal med form som en sminkepung, til Anna. Hun begynte nettopp i 1. klasse. Fikk vite at hun liker filmen Frost. og fargene rosa og lilla. Fant en nattkjole i posen. Har brukt figuren, blomstene, lilla og blått stoff fra denne. Jeg trodde første det var Else fra Frost, men håper Anna blir fornøyd. Synes det ble stilig å sy på merkelappen med Disney, som var påsydd bak i nakken. Hovedstoffet er sydd av en olabukse som mammaen hennes har brukt.



Bak askepottfiguren brukte jeg en liten olabukse fra posen. En snor gjør det enklere å åpne og lukke pennalet. Treperler pynter opp.



Lommer fra bukser som Anna har vokst fra. Bildene er tatt i sansehagen på jobben.



Hadde ingen rosa glidelås liggende, så det var bare å ta en tur i butikken. :) 
Synes det ble fint med skifterhellene som bakgrunn. 


Inni har jeg sydd to lommer av en olabukse,  pyntet med figurer som jeg fant jeg på to longs. Gummifigurene måtte tråkles på for hånd, før jeg fikk sydd rundt med symaskin.
Har du lyst til å sy et slikt "pennal" kan du bruke veiledningen jeg har laget her
Jeg lagde nye maler: bunnen: 10 x 21,5 cm og siden: 16 x 26 cm.
  
Ha en god dag! :)
post signature

8 kommentarer:

  1. Veldig fin og gøyal med alle de små rommene /lommene :)

    SvarSlett
  2. Kjempelekkert�� Du er SÅ kreativ. Og alt er så gjennomført og forseggjort�� Kvalitetsarbeid!!
    /Anita

    SvarSlett
  3. Så koselig med alle disse minnene penalet er laget av. Tenker Anna blir fornøyd, og er ikke i tvil om at du har kost deg da du pusla sammen detaljene i penalet. Sånne utfordringer er gøy! Det ble kjempefint! :-D

    SvarSlett
  4. Så artig pennal! Så mange koselige og gjennomtenkte detaljer!

    SvarSlett
  5. Så artig, tenker den falt i smak hos Anna :)

    SvarSlett
  6. Denne er HELT utrolig søt og fin!!! FANTASTISK arbeid og satt sammen!!!! <3 <3
    Klemmer fra Cathrin <3 <3 :D

    SvarSlett