onsdag 21. mars 2018

Høne Pøne grytekluter

Hønene lufter seg i tujaen

Min søte og dyktige kollega Tonje, sa hun ønsket seg et par Høne Pøne grytekluter. Siden hun dessverre slutter hos hos snart, passet det bra at hun fikk de som en avskjedssgave. De er sydd etter den flotte mønsteret til Timotei. Se de første jeg sydde her.

Tonje ønsket seg grytekluter i lysegult, krem og grønn. Selv om jeg har hauger av stoffer på loftet, måtte jeg suplere med noen nye.


Jeg hadde ikke fire like øyne, så høna til venstre fikk gråblå (ser mørkere ut i virkeligheten), mens den andre fikk svarte øyne.



Smart å seriesy lappene. Du tar de to første, syr de sammen, legger de to første på neste rad ved siden av, syr de sammen. Når du har seks rader i bredden, begynner du på nytt igjen. Jeg fester tråden på begynnelsen og slutten av hver søm. Du sparer både tid og masse tråd. 

Lag deg en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Oh my goodness Lisa these are so cute,well done my friend xx

    SvarSlett
  2. Så koselige påskegrytekluter du har sydd til kollegaen din. Jeg syns det er gøy at de ikke er helt like. :-)

    SvarSlett