fredag 2. mars 2018

Linposer til brød


Jeg har sydd et par linposer til oppbevaring av brød. Mønsteret har jeg laget selv. Linposer skal jo være så bra å bruke, for at brødet skal holde seg ferskt lenger, og at det ikke skal det bli mugg.  Har ikke fått prøvd posene mer enn et par dager. Synes skorpa ble hard, men innsiden av brødet holdt seg mykt. Det beste skal visst være å legge posen i en brødboks. Har du et godt forslag til en god brødboks?


Har laget utvendig løpegang til snorene. Posen er tilpasset et kongebrød, 
og måler ca 28 x 51 cm. 


Har brodert teksten med hel tråd moulinegarn. En pose har fått hvit tekst og den andre grå. Skal sy en til som skal få en blå farge. Stoffet er ganske tynt og er 100% lin. 
Synes posene ble veldig fine, og det er jo ikke så dumt å være miljøvennlig. :)

Lag deg en god dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Så fin pose på brødet! Håndbrodert og i lin! Bare det er jo vakkert sammen :) Jeg syns selv at brødet ble for hardt utenpå da jeg la det i en tøypose( hadde bare bomullspose jeg da) så det ble litt vanskelig å skjære opp skiver, men kanskje i riktig brødboks så vil det bli annerledes...

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Randi! :) Prøvde å legge posen i en avlang aluminiumsform (en fiskekjele). Brødet holdt seg bra, men det virket for tett, for linposen kjentes litt fuktig. Turde ikke ta sjansen på å ødelegge linposen. Så jeg får seg om jeg finner en brukbør brødboks snart. :)

    SvarSlett
  3. Spennende med linbrødpose og effekten ved å bruke det. Jeg har ikke prøvd det. Den aller beste brødboksen jeg har brukt er Tupperware sin, men nå som jeg er alene er den alt for stor. Jeg skulle nok vært litt mer miljøvennlig, men her er det bare to tre skiver i plastpose og oppi en kjeramikk/porselen brødboks. (Bruker plastposen flere ganger da... ;-) ) :-)

    SvarSlett