mandag 23. april 2018

Tote bag Fint alternativ til plastpose


I dag pøser det ned, så det var best å ta innebilder.
Jeg prøvde ut den fine veiledningen til Ingrid fra Symesterskapet. Den er sydd av en skjorte i litt tykt stoff. Fikk en ferdig påsydd lomme og knappestolpe som pynt.  Jeg trodde skjorta var laget av lin, men det er en blanding av bomull og ramie. Knappestolpen sydde jeg selvfølgelig sammen, både på forsiden og baksiden. På grunn av knappene brukte jeg en glidelåsfot. Skjøtet i bunnen og passet på at mønsteret vises samme vei på baksiden.


Jeg brukte 8 cm på hankbredden (før søm), slik at det er lettere å vrenge den. Tror også den er mer behagelig å ha over skulderen, når den er bredere. Jeg bruker sømrom 0,6 cm. En litt kraftig sikkerhetsnål er fin å bruke for å vrenger hanken til retten. Fest den i en ende og dytt den gjennom, med åpningen først. Sårendene på hankene sydd jeg bare tett sikksakk over, før jeg sydde de på 


Et fint og sommerlig preg, synes jeg. :)


Sydde en søm i lommen, slik at det ble en smal lomme til penn. Den andre lommen kan jo for eksempel brukes til handlelapp. :)

Bare for å vise størrelsen på bagen .. 

Ha en fin dag! :)
post signature

5 kommentarer:

  1. Hi Lisa what a great idea,I love your new bag xx

    SvarSlett
  2. Kjempestilig og en god idé! Skal snart rydde i klesskapet mitt så kanskje jeg finner en skjorte/bluse jeg kan bruke. :-)

    SvarSlett
  3. Kul veske av gammel skjorte. Kjekt å få brukt gamle klær og duker til diverse redesign. Veldig fine kjoler under her og :-)

    SvarSlett
  4. Handlenett i tøy er jo både trendig og miljøsparende og ditt ble så fint!

    SvarSlett