mandag 11. april 2011

Kreative Odin


Her er Odin, 11 år,  med den første lua han har strikket. Fikk litt hjelp med begynnelsen av vrangborden og slutten av fellinga. Lua er strikket i Østlandsgarn, på rundpinne 3,5. Vrangbord 1 r og 1 vr, 3cm.
Den ble noe kort ved øra, ellers veldig fin. Begynte fellinga da lua målte ca 12 cm, skulle nok ha strikket 15 cm.
Han har laget dusken selv også.



Denne lua lagde han på skolen. Den er strikket på tykke pinner og gikk veldig fort å lage.
Odin ville ikke ha vrangbord og dusk på denne.

Måtte ha med et bilde av Odin uten lue også .. :)
Han ser veldig fornøyd ut fordi han er på fotballbanen med storebror Conrad og lillebror Odd.


Før jul sydde Odin to krokodiller etter mønster fra Stoff og Stil. Han lagde først den flekkete.
Jeg hjalp ham litt med undersiden, ellers sydde han alt selv på symaskin. Må si jeg ble overrasket over hvor flink han var!  :)  Dyra er fylt med stappevatt fra en pute, den grønne er en del tykkere enn den andre. Kroklisse er brukt til tenner. Øynene er sydd av filt.
Mål: Lengde ca 60 cm


Her er krokodillene i en vennskapelig fight. :) Begge brukes som kosedyr. Lillebroren Odd er heldig som får låne den flekkete om natten. :) Fra før har Odd pinnsvinet han har sydd selv.

10 kommentarer:

  1. Imponerende med både strikking og søm!! Du har vært en god motivator! De gutta der lever et farlig liv. Ikke for alt i verden skulle jeg ha krokodiller liggende hos meg om natta! Men de er kanskje like snille som de ser ut? Siri:-)

    SvarSlett
  2. Odin er så utrolig flink og kreativ, helt soneklart hvor han har arvet talentet sitt fra, det er sikkert og vist! :)Er så koselig at han hele tiden har på seg luen og er så stolt av den, hver gang jeg er på besøk. :)

    Bildet av han på fotballbanen er så herlig, han er så utrolig skjønn!
    Vårklemmer fra Cathrin

    SvarSlett
  3. Så bra gjort av han. Hils og si at jeg er skikkelig imponert av alt han har laget:)

    SvarSlett
  4. Fra hvem Odin var antagelig hans talent for strikking og sying har arvet? Han er en veldig sympatisk gutt, og utstråler mye av positiver, mine hilsener til ham, Wilma

    SvarSlett
  5. jøss, dette var jo godt gjort!
    Kule krokodiller, og luene så jo helt perfekte ut :)

    SvarSlett
  6. Så flink gutt du har, Lisa! Jeg er sikker på at de kreative kreftene du nå lærer han å kjenne på, blir han å bruke videre i livet.

    Mammaen har også laget mye fint siden jeg var innom sist. :-)

    SvarSlett
  7. Så flink og kreativ sønnen din er. Luene er kjempeflotte, må være gøy og kunne bruke noe han har laget selv. Og krokodillene, ja herlige kosedyr :-) Så gøy når ungene får sans for handarbeide.

    SvarSlett
  8. Det var jammen meg en kreativ og flink gutt! Hyggelig at du vil følge bloggen min! Jeg har vel ikke den mest besøkte bloggen, så jeg tar i mot alle nye med åpne armer! Hvordan fant du fram til meg lurer nå jeg på??!!

    klem fra umulie

    SvarSlett
  9. For et talent! Du må være stolt mamma, det hadde jeg vært! :) Men han har vel ikke noe valg med tanke på den flinke og kreative mora. Stå på, begge to ;)

    SvarSlett
  10. Du er så flink å legge inn hilsner når du besøker bloggen min. Det setter jeg veldig pris på!

    SvarSlett