onsdag 20. juni 2012

En etterlengtet sykveld .. :)


På mandag pakket jeg ned sysaker og hadde et sykurs for to ivrige jenter i Leirsund. Anne-Ida på 9 år og Martine på 12 år sydde hver sin flotte snørepose. Anne-Ida valgte et lilla stoff med hjerter og foret med bamsestoffet som er brukt som pynt på lommene. Martine valgte et lyst blått stoff med noe lilla og foret posen med samme stoff som på lommene og snorene. Bamsene er klippet fra et flanell dynetrekk jentene brukte da de var små. Lommene og snorene ser mørk blå ut på bildet, men er egentlig mørk lilla. Det var en koselig kveld med to interesserte jenter og med Torild, den engasjerte mammaen, som fulgte ivrig med og hjalp til. Det ble servert deilig fruktsalat i pausen.

Jentene ble veldig fornøyd med resultatet, og det synes jeg de hadde god grunn til! De var kjempeflinke! Det hadde vært veldig gøy om de fortsatte å sy! :)

Ha en god kveld! :)
post signature

14 kommentarer:

  1. Enig med deg! Flinke jenter! Men de hadde nok en flink lærer også!

    SvarSlett
  2. Så fine! Flinke jenter som har en flink lærer antar jeg!

    SvarSlett
  3. Så artig at jentene ville sy selv. Det ble kjempesøte poser :)

    SvarSlett
  4. what sweet little bags Lisa,well done.xx

    SvarSlett
  5. Kjempesøte poser.. :)De har all grunn til å være fornøyde. :)

    SvarSlett
  6. Disse er bare helt utrolig søte, du er så flink til å lære bort, jentene skal være kjempe stolte av dem selv! :)

    SvarSlett
  7. De var vell fine! Herlig bamser...jeg er litt svak for bamser :o) Jentene har virkelig vært flinke til å sy og veldig flinke til å velge stoffer!

    SvarSlett
  8. Du verden, så flink både du og jentene har vært. Tips: Trådsnella på Lørenskog har 70% på hele butikken. Begynner å bli utplukket. Siste dag før sommeren er neste onsdag. God helg til deg ønskes fra Siri:-)

    SvarSlett
  9. Det var sikkert koselig og inspirerende:) søte var de iallfall:)
    God helg og kos deg!:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  10. flinke jenter og flink lærer!
    Supersøt den rosa brikken du har sydd, sommerlig og fin:)
    Håper du får en koselig St.Hans
    klem Cathrine

    SvarSlett
  11. Hei;)
    Så søte poser;)
    Lappene til duken er 4*4 inch. Det er 10 i bredden og 17 på lengden;)
    Som bakstykke kjøpte jeg et frotelaken til kr170. Billig og passe tykt uten vatt;)
    Skal du sy? Gleder meg til å se;)
    Vi har sol i dag også;) Nesten ikke til å tro, tredje dagen;)
    I kveld får vi igjen besøk fra Hedemark av min niese som jeg skrev om på bloggen min for et par uker siden;)

    Ønsker deg en finfin dag;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  12. Lekre poser og så gøy når de unge får prøve seg :-)

    SvarSlett
  13. Hei Lisa!
    Så skjønne poser!

    Håper du har en fin uke!
    Kose deg masse :)

    HUGS

    SvarSlett
  14. De har vært veldig flinke. Posene var kjempefine :)

    SvarSlett