søndag 23. september 2018

Pirat bukse til baby


Jeg hadde noe fin lilla ribbestrikk liggende. I uglestoffet i buksen til venstre er det litt stretch. I den til høyre, sydd av Tildastoffet, green Forrest, er det vanlig bomull.  Elastisk stoff anbefales, da plagget kan brukes lenger. Buksen er enkel og rask å sy. Sydde begge i går kveld. Mønsteret som er gratis, fant jeg her.

Størrelsen er nyfødt til 6 mnd. Buksen til høyre sydde jeg etter mønsteret, men fordi jeg har brukt vanlig bomullsstoff i hoveddelen, holder den kanskje fra 0-3 mnd.

Buksen til venstre har jeg forstørret med 3 cm på  hele venstre side av mønsteret og på lengden. Ribben på bena, på 1,5 cm i bredden og 2 cm i høyden, ribben i livet 2 cm i bredden og 1,5 cm i høyden.  


Kjekt at ribben kan forlenges, og at plagget dermed kan "vokse" med barnet.

Ha en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer: