torsdag 15. november 2018

Kjole med Elsa Frost


I dag ble jeg endelig ferdig med kjolen til Cathrin!  💓 Her med Frostparaplyen sin. 😊
Ikke så lett å komme i gang igjen når kjolen har blitt liggende en stund .. Men, da hun skulle komme en snartur til Norge, var det bare å svinge seg.  Hun har jobbet som modell i Milano siden januar, og om noen dager drar hun til Kina. Spennende! 

Cathrin plukket ut stoffet til kjolen selv, i sommer. 
Hun falt helt for dette fargerike stoffet på Lillestrøm sysenter. 
Jeg har sydd en kjole av samme mønster til meg selv også, se her


Kjolen passet perfekt, og var bare helt nyydelig på henne! 💓


I samme butikken fant hun også et stoffmerke med forbildet hennes, Elsa Frost.

Det er ikke akkurat det beste stoffet jeg har sydd i. Det gikk ikke an å presse sømmene helt flate. Frustrerende, men det er ikke synlig når kjolen er på.


Håndheklet en hempe moulinegarn og brukte en rund knapp. 
Ikke nødvendig å åpne den, så den blir kun pynteknapp.


Måtte jo sy en scrunchie også. 😊Den er sydd av en stoffbit på 15 x 42 cm. 
Se fremgangsmåten her.


Cathrin ble strålende fornøyd med kjolen! 💓

Lag deg en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Nåmmen for et utrolig nydelig og søtt innlegg Mamma :D Jeg ble helt super fornøyd med kjolen og gleder meg til å ha den på meg på i Kina :D Du er så fantastisk flink, ikke verst for en modell å ha en egen amazing designer som mor :D <3 <3 <3 <3

    SvarSlett
  2. Preciosísimoooo y ella está bien guapa. BESICOS.

    SvarSlett
  3. Så fin kjole, og så gøy og tøft med dette Frost stoffet. Fint med heklet hempe til knappen og kjekt med hårstrikk i samme stoff. :-)

    SvarSlett