fredag 20. mai 2016

En fargeglad duk

 

I dag drar jeg til Gran Canaria, og duken blir med som en gave til datteren min. Cathrin ønsket en duk med frukt og blomster,  til et bord som måler 50 x 100 cm. Duken er sydd sammen av kvadrater på 15 x 15 cm. Har brukt 9 i lengden og 5 i bredden. De søte figurene er fra et dynetrekk. Det samme dynetrekket har jeg sydd denne kjolen av.


Sømrommene er presset fra hverandre og jeg har sydd en stikning på hver side av sømmen for å feste sømrommene. Skal sy på et bakstykke og lukkekant også. Det kommer flere bilder senere.
---------------
Fikk sydd på lukkekanten, men får sy den til for hånd på flyplassen, eller når jeg kommer frem. Må si jeg har en del sommerfugler i magen nå. Har ikke fløyet så mange ganger, og aldri såå langt. Gleder meg veldig til å komme frem!! :)

------------------


Jeg hadde en kjempefin tur til Gran Canaria! :) 
Her er duken helt ferdig, fotografert i Botanisk hage i Maspalomas. I bakgrunnen ser du flotte boganvilla. 


I lukkekanten har jeg brukt noen av de samme stoffene. (Valgte å sy på en enkel lukkekant på 2,5 cm. Det hadde vært enklere å brette inn på baksiden om den hadde vært 3 cm.) Jeg sydde en del av lukkekanten på flyplassen i Torp og resten i Maspalomas. Det var veldig avslappende med et håndarbeid på flyplassen. Har brukt et lyst dynetrekk med små rosa prikker til bakstykke, sydde mellom alle rutene på forsiden.


Her er duken der den skal være. 
Lurt med en plastduk over, særlig når mottakeren er frukterianer. :)


Ha en fin dag! :)
post signature

5 kommentarer:

  1. Din duk är underbar i de många färgglada tyger som Du valt att använda, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Tusen takk for denne utrolige søte og yndige duken! <3 Den virkelig sprer glede inn i stuen min, og jeg er så takknemlig for denne fargerike duken <3 ! Du er så flink til å sette sammen farger og så kreativ, at jeg ikke har ord <3 Verdens beste mamma <3 Cathrin

    SvarSlett
  3. Så koselig sommerduk! Herlige stoff og motiv, og gøy når en kan bruke og sy noe av dynetrekk som ikke lenger er i bruk. :-)

    SvarSlett
  4. Hi Elizabeth,i love your pretty tablecloth,well done ,i always take stitching to the airport too xx

    SvarSlett