onsdag 12. oktober 2011

Uglepute "Rose"


På fridagen min i dag, har jeg kost meg med å sy en uglepute til.
Jeg ble veldig fornøyd med denne også!
Rosestoffet er fra et putetrekk fra bruktbutikken. Og det grønne stoffet rundt pupillene er fra et laken fra samme butikk.
 Glidelås er sydd i bunnen, samme fremgangsmåte som beskrevet i innlegget
7. oktober. Den er fylt med fyllvatt. Jeg sydde først et trekk i lerret etter samme målene som ugleputetrekket og fylte denne med vatt. Hadde tenkte å ha stappe lerretugla inni ugleputetrekket, men det ble dessverre ikke pent. En får bare være forsiktig så ikke for mye av vatten setter seg fast i glidelåsen, når vatten tas ut før eventuell vask.
Mål: 40 x 40 cm (utenom ørene). 


Ugleputa "Rosa" har fått selskap med "Rose" .. :)
Det er en svak grønnfarge i rosa, ikke så lett å se her.
Pupillene på begge putene er faktisk like store, utrolig hva farger gjør ..


 Måtte ha med et bilde som viser profilene også  .. :)

7 kommentarer:

  1. Herlige ugler!! Hilsen Heidi

    SvarSlett
  2. Så sjarmerende ugleputer!
    Kan godt forstå at du har kost deg med å sy disse.
    Og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg:)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker å se hva du får ut av gamle gardiner, duker, skjorter, skjørt osv. Det blir utrolig fint, også tar du bedre og bedre bilder! klem Siri:-)

    SvarSlett
  4. Så fint, og så fantasisk flink du er til å sy.:)
    Ha en flott lørdagskveld!

    SvarSlett