søndag 8. januar 2012

To små poser til kos og nytte :)

Mål: 17,5 x 21 cm

Vi hadde koselig besøk fra Belgia en ukes tid i romjula og noen dager inn i det nye året.
Jeg klarte å "lure" de to barna til broren min, til å sy hver sin pose.
Kjempefine å oppbevare småting i!
Min nevø Øyvind, 14 år, har sydd posen til venstre og min niese,
Larissa, 16 år, har sydd posen til høyre.
Begge posene er sydd av olabukser. Posene er foret med samme stoff
 som på lomme og snorer. 
Stoffvalg og pynt har de funnet på selv. De ble veldig fornøyde med posene! :)
De brukte den flotte veiledningen til Timotei, og fikk litt hjelp av meg. 
Larissa sydde posen sin først og hjalp broren sin litt inni mellom.
Broren min, Ragnvald, ble også inspirert, han hjalp til litt på innspurten av stjerneposen. Han synes det var gøy, og sa at han kanskje skulle sy litt når de kommer på besøk igjen til sommeren en gang.  :)
Se en smart måte å lage snorer på her.

Har de ikke vært flinke? :)

Ha en god søndag! :)
post signature

7 kommentarer:

  1. Fine! Så gøy at du får med ungdommen på sånn da :) Og brilleetuiene under her var bare så skjønne♥
    hilsen Sissel

    SvarSlett
  2. De ble kjempe fine, posene ! Koselig å sy sammen med tantebarna, er sikker på at de også satte stor pris på tiden tante bruket på dem :o)
    Fin måte å bruke opp ukurante olabukser.

    SvarSlett
  3. Så flinke de har vært ! Morro når barn for til noe og blir stolt av seg selv... viktig !!
    Klem Linda.

    SvarSlett
  4. huhei så flink du er til å inspirere ungdommen da :) !!! dissa blei jo bare helt perfekt,så jeg skjønner godt at de ble fornøyd med sin egen innsats :)

    Klem Anita

    SvarSlett
  5. De ble jo kjempe fine.

    Det må jo hvere kjempe koselig å sy sammen med tantebarna.

    Klem Heidi

    SvarSlett
  6. Det var en kjekk aktivitet å gjøre sammen! Posene ble kjempekoselige!

    SvarSlett
  7. Larissa og Euivind var kjempe flinke, de er jo så unge også! :) Gleder meg til å se dem igjen til sommeren!

    Du er en topp mamma!
    Klemmer fra Cathrin!

    SvarSlett