søndag 1. november 2015

Julemarked i Rælingen


Det ble brått bestemt at jeg skulle delta på julemarked. Jeg valgte å sy noe som var raskt og enkelt å sy. Kleenexetuier er søte og praktiske å ha i vesken. Fine små julegaver. :)


Når en først er i gang, er det greit å lage mange på en gang. Men, det ble vel i meste laget. Tror jeg skal lage maks 5 om gangen. ;)


Noen med hvit blonde, og andre med offwhite blonde. Tror jeg skal sy noen uten blonde også. Det er vel ikke alle som liker blonder.


Teknikken å seriesy har jeg lært av Siri, som er hovedarrangøren bak julemarkedet. Hun har den flotte bloggen Tolgens. Her kan du lese mer om julemarkedet. Teknikken med å seriesy gjør at en sparer både tid og tråd. Her syr jeg sikksakk i kantene, som gjør etuiene solide.
  


Lørdag 21. november kl. 12 - 17 og søndag 22 november kl. 13 - 17 arrangeres det julemarked i Rælingen. Sted: Aamodt Ungdomshus.
Det selges et bredt utvalg av håndlagde produkter, og du kan finne gaver til mange anledninger.
Lokalt håndverk- bl.a. smykker, strikking, søm, hekling, filleryer, kort, såper, hudkremer, hjemmelaget saft og mat fra naturen og hjemmelagede lærprodukter. Det blir mulig å få kjøpt kaffe og litt å bite i, og i et hjørne inviterer vi til hyggelig strikkekafé.

Gode parkeringsmuligheter, handicaptilpasset, nær bussholdeplass (ca. 5 min. med buss fra Lillestrøm).

---------------------------------

Ha en god dag! :)
post signature

11 kommentarer:

  1. Så fine de ble! Lekkert med blonder, men det er nok som du sier, at ikke alle vil ha blonder. Ser jeg kan lære litt av deg her, for jeg har hatt vatt og fór i, og da ble de litt tjukke.Seriesøm er lurt.
    Lykke til med forberedelser til julemarkedet! :-)

    SvarSlett
  2. Held og lykke med jeres julemarked. Jeg håber, at det bliver velbesøgt og I får et godt salg. Jeg er også ved at gøre klar til julemarked, som vi afholder ugen efter jeres. Det er nu også hyggeligt med forberedelserne.
    God mandag til dig.

    SvarSlett
  3. Imponerende lengde på den seriesyingen din!!! Seriesying er noe jeg tilstreber hele tiden, det er helt utrolig hvor mye tid man sparer! Jeg syntes disse ble utrolig lekre med blonder :)
    Lykke til med produksjon frem til julemarked!!

    SvarSlett
  4. Här var det tillverkning på löpande band... jättesnygga fodral. Önskar dig lycka till med julmarknaden!

    SvarSlett
  5. Endelig på nett og får sett litt på alt det flotte dere der ute driver med. Fine de klenexholderne der og artige å sy. Lykke til med markedet :)

    SvarSlett
  6. Artig at også du blir med, Elisabeth. Jeg gkeder meg!

    SvarSlett
  7. I must say it was quite a pleasant and wonderful work! Very lovely gifts! <3 Cathrin :)

    SvarSlett