fredag 8. desember 2017

Effie nålepute


Tre små elefanter på rekke og rad. Disse var veldig morsomme å sy. 
Har fylt dem med fibervatt. Må stappe mer vatt i bena, ser jeg.


Hver elefant har fått en stjerne og et hjerte.


Er de ikke søte!?  Kanskje jeg beholder alle selv. :)

En av deltakerne i Symesterskapet, Monica, bruker denne søte elefanten Effie som nålepute. Du finner et gratismønster av Effie herJeg hadde liggende noe rosa jerseystoff som passet ypperlig.  Tror det er en fordel å bruke jerseystoff her. 

Symesterskapet hadde jeg bare så vidt sett på èn gang. Nå har jeg nettopp sett alle episodene hittil for sesong 3, på nett TV. Det var veldig inspirerende og underholdende. Det er ikke så lenge de ligger ute på nett, om du vil se. Gleder meg til neste episode, som kommer på mandag. 



Har foreløpig sydd 3 elefanter.  Da jeg skulle sy på øynene synes jeg de ble litt dinglete. Sydde derfor på begge øynene samtidig, dro til tråden (dobbel tråd) slik at øynene ble sittende tett inntil kroppen. Dette ble mye finere.

Elefantene er så søte at jeg vet ikke om jeg klarer å bruke de til nålepute. Om de sys som kosedyr til små barn, er det nok tryggest å lage øynene av stoff i stedet. 


Måtte vise de to første jeg sydde til datteren min, Cathrin.  Hun falt helt for dem. :)


Ha en fin dag! :)
post signature

5 kommentarer:

  1. Åhhh så søtt innlegg :D ! Ja, jeg falt HELT for dem det skal være sikker og vist! Og jeg er VELDIG glad du ikke bruker de til nålpute :D De er så adorable <3 ! Får en så god følelse av å se på de, kanskje de kan være " rosa lykkeelefant " så de bringer lykke :D <3 :)
    Cathrin

    SvarSlett
  2. Ååh så søte! Ja, jeg så den på symesterskapet, og nå skal jeg lagre mønsteret på Pinterest og forhåpentlig sy slike en dag. :-)

    SvarSlett
  3. Oh Elisabeth, your elephants are sooooooooooo cute!!!!!!!! I love them!!!!!!!

    SvarSlett