mandag 3. oktober 2011

Roser er røde ..



Ann Karin ønsket seg en rød rose på mobiletuiet. 
Fant denne nydelige rosen på nettet. Søkte på "rose" og "drawings".
Har brukt tynn volumvliselin til stitcheryet og brodert med 2 tråder.
Etuiet er vattert med platevatt og fòret med et passende rødt stoff med små hvite soler.
Mål: 9 x 13 cm.


Sydde også et kleenexetui som passet til.  Alltid kjekt å ha i vesken.

Litt annet lys på motivet her .. fargen over er mer riktig.
Lukkes med borrelås. Sydd på pynteknapp.

------------------
Et lite tips: Du trenger ikke å printe ut bildet for å overføre det til stoff. Jeg la matpapir direkte på pc-skjermen, brukte en tynn  mørk tusj og tegnet motivet av. Motivet overføres deretter til stoff (gjerne noe tynt) ved å legge det på en glassplate. f.eks. oppå en liten kasse og stoffet oppå der igjen. Bruk en lommelykt under, gjerne en flat, da er det ganske lett å tegne av motivet.

7 kommentarer:

  1. Så utrolig flott den ble, herlig med det motivet... takk for tipset, nå skal jeg gå inn å titte der :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Det ble veldig forseggjort og fint, men jeg savner et bilde hvor vi kan få se fòret!

    SvarSlett
  3. Nydelig rose som gjorde seg godt sammen med dongeri!

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Søte etuier! Liker også godt visdomsordet du har øverst på bloggen din!
    Jeg fjernet min forrige kommentar, da ipaden prøvde å tenke selv. Den kommer med forslag til ord, akkurat som mobilen, og hvis jeg ikke husker å sjekke hva den har funnet på, kan det bli noen rare setninger.

    SvarSlett