fredag 12. juli 2013

Sommerlige mobiletuier

En sitronsommerfugl i stormarikåpa.
Helèn ble så fornøyd med mobiletuiet sitt, det med rød sommerfugl, at hun bestilte et til hver av døtrene sine. Etuiet er vattert med platevatt som gir god beskyttelse. Alle har fått samme fòr som på sommerfuglen. Mål: ca 9,5 x 14,5 cm. Disse etuiene passer til en stor mobil.


Jeg har ingen turkise blomster, men hvitt passer jo til alt .. :) Dette er en storkenebb som jeg har hatt i flere år, og nå begynner den å bli stor og flott.


Jeg har sådd en del pyntekorg (Cosmos) . Disse er veldig enkle å få til. 
Neste år skal jeg klippe av toppen, slik at de deler seg og blir fyldigere.


En eplegrønn sommerfugl er et sjeldent syn ..:) Prestekrager ble fint til. 


Alle etuiene har fått hver sin matchende pynteknapp. På Lillestrøm sysenter finnes alltid en passende knapp.


---------------------------


Helèn kom med et ønske om snorer i etuiene, etter at de var ferdigsydde, så jeg festet snorene for hånd. 
Mål på snor før søm: 2,5 cm x 91 cm


Velkommen til nye følgere og tusen takk for alle koselige kommentarer! :)

Lag deg en fin helg! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. these are very cute Lisa and i love the butterflys,well done.xx

    SvarSlett
  2. Kjempesøte :) og riktig knapp er "viktig"
    Ha en fin helg du og !

    SvarSlett
  3. Koselige etuier, og gjennomført med lik farge på knapper og sommerfugler!

    SvarSlett
  4. Nydelige, sommerlige etuier! Veldig kjekt å gi bort slike :)

    SvarSlett