fredag 8. november 2013

Stjerne og kremmerhus


Denne stjernen har jeg sydd til Cathrin. Hun fikk den etter en flott forestilling hun var med på. Hun falt pladask! Koselig å gi bort noe når det blir så godt mottatt. :) 


Jeg hadde håpet på snø i dag. Det er så fint med snø på grenene! Men, det ble heldigvis pent vær. :)


Jeg var så heldig å vinne "Alt om håndarbeide" hos Shamu, og fant mønsteret til stjernen i dette bladet. Der finner du også mønster til en flott veske som Anita (Shamu) har tegnet, og masse annet fint! Mønsteret til kremmerhuset er kjøpt hos Stoff og Stil, mønster nr 90103. Bambifiguren fant jeg på nettet, og tegnet den av på matpapir fra skjermen på pcen.


Da jeg viste Cathrin kremmerhuset, smeltet hun også helt. Og da måtte hun jo få det også ..  Kremmerhuset er sydd av en hvit linduk som hadde fått et par flekker. Jeg stryker tynn volumvliselin på ytterstoffet. Har foret med et hvitt laken.Vil du se flere kremmerhus, se her. Cathrin ville ha en liten nissejente oppi kremmerhuset. :D


Et koselig collage, laget av Cathrin.

Ha en god helg! :)
post signature

9 kommentarer:

  1. Cathrin made a beautiful collage, Lisa, it speaks of the Christmas charm! Of course, she also had the best materials in hand, because everyone will fall in love with the cone and the star :)

    SvarSlett
  2. Ikke vanskelig å "smelte" av dette :) de var jo utrolig søte da både stjernen og kremmerhuset med bambien --
    Ønsker deg en God Helg :)

    SvarSlett
  3. Både stjerna og kremmerhuset er kjempefine. Kor flink du er da.
    Klem

    SvarSlett
  4. Åh, så söta juldekorationer Du har gjort!
    De hänger så fint på grenarna, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  5. Så fina julsaker du gjort! Jag måste snart börja med något till julen jag också.

    SvarSlett
  6. these are so gorgeous Lisa,well done.xx

    SvarSlett
  7. Å nå kommer julestemningen ja. Fine ting du har lagd. God helg til deg:))

    SvarSlett
  8. Helt utrolig koselig innlegg, umulig å ikke få julestemning av å se på det!! Jeg er så glad for julekremmerhuset og det søte julehjertet jeg fikk! Forelsket meg helt i de! De kommer til å henge i vinduet mitt helt til påske (Julen varer jo helt til påsken! ;)) :)
    Håper du har hatt en herlig og rolig søndag! :)
    Klem fra Cathrin

    SvarSlett