mandag 28. september 2015

Pennal med små roser


Pennalet har jeg sydd som en takk til Lucy, se nedenfor.
Navnet har jeg brodert med 2 tråder moulinegarn. Hvordan overføre navn til stoff; se her
Inni pennalet har jeg brukt platevatt.


Pennalet er fòret med et matchende stoff i rødt og rosa. Det gjenstår å sy glidelåsen til for hånd på innsiden, som du ser er den bulkete. Takk for de flotte stoffene, Siri! :)

 

Fint med pyntekorg (cosmos) til. Jeg liker denne lille runde vasen så godt.
  

Når du syr pennal i et mønstret stoff kan det være pent å skjøte stoffet midt under, slik at mønsteret står likt på begge sider. Stryk sømmen fra hverandre og sy en smal stikning på hver side, slik at sømrommet holder seg på plass. Jeg valgte å plassere merkelappen min på undersiden av hempa.


I sommer kjørte vi helt til Wales, i en 30 år gammel bobil. Turen tok vi for at sønnen vår, Odin på 16 år, skulle få hilse på kjæresten sin, Courteney. De hadde bare hatt kontakt på skype i 3 år.  Vi hadde en kjempefin tur og det var veldig koselig å hilse på Courteney og familien hennes. Vi bodde i Cardiff, en flott by med fine slott og parker. 

Dagen før vi skulle reise hjem igjen, hadde Lucy (14 år), lillesøsteren til Courteney, bakt denne høye og flotte kaken til oss. Det var rørende. Vi kjørte 210 mil hjem igjen. Den smakte veldig godt til kaffen. Syltetøyhjertet på toppen var finere før jeg hadde aluminiumsfolie liggende over, så jeg måtte lappe det litt sammen før fotografering.

Ha en fin dag! :)
post signature

7 kommentarer:

  1. Tingene du lager er alltid så nydelige!
    Hilsen Trine Branderud

    SvarSlett
  2. Kjempesøtt og forseggjort pennal! Det ble så personlig når du har brodert og satt på navnet til mottakeren. Tenker jenta blir glad for dette. :-)

    SvarSlett
  3. Artig å se deg her igjen, Elisabeth! Så flott et penal du har sydd. Håper du stikker innom markedet vårt for en kaffekopp! Håper uansett at vi ses snart! Klem fra Siri

    SvarSlett
  4. Så fine penal du har laget :) Det gjør litt ekstra med navn på.....

    SvarSlett
  5. Så fint pennal! Takk for tipset om å skjøte stoffet under. Ha en fin uke videre:)

    SvarSlett
  6. Så fint pennal i fint stoff. Kjekt å gjøre det personlig med navn på :) Og så kjekt med hjertekake til tur :)

    SvarSlett
  7. I love this gorgeous floral pattern, very sweet and adorable! Everything matched very well! Terrific together, as always :) Best regards, your daughter Cathrin

    SvarSlett