mandag 3. april 2017

Grytekluter Høne Pøne


Jeg kjøpte mønsteret til disse flotte gryteklutene av Timotei. Det var hun som inspirerte meg til å lage denne bloggen i 2010. Fargene skulle passe til kjøkkenet og er nøye gjennomtenkt. Fant et passende stoff med små kyllinger. Noen hjerter er også med. Ble kjempefornøyd med resultatet! Det er faktisk de første gryteklutene jeg har sydd. Spørs om de er for fine til å brukes. :)


  For å få sømmen til å klaffe mest mulig, setter jeg en knappenål rett etter der sømmen skal klaffe, ikke før eller på..  Sømrommet har jeg strøket til hver side.


Jeg var for rask med å sy kammen. Lurt å se godt på bildet i mønsteret først. Da den skulle henges opp på kjøkkenet vred den seg til siden hele tiden  ..  ikke så rart ... :D 
Måtte bare ta den opp igjen ..


Hønene lufter seg litt i det fine været .. Den gule sibirkornellen er fin som bakgrunn.  :)


En veldig fin måte å få brukt restestoff på og de er morsomme å sy.


.. og til slutt et mosebilde. :) Ikke ugler i mosen her, men høner. (klukklatter)

Ha en god dag! :)
post signature

6 kommentarer:

  1. Åh, så fine de ble! Det var skikkelig artig å se :)

    SvarSlett
  2. For noen sjarmerende høner! Jeg har også kjøpt mønsteret, men ikke kommet så langt at jeg har sydd dem.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dine første grytekluter! De ble veldig fine. Ja, disse er nesten for fine til å brukes. :-)
    Berit

    SvarSlett
  4. Høne av små lapper - gøyalt mønster.

    SvarSlett