fredag 7. april 2017

Nåleputer


Tre nåleputer i et lite nåletre. :) Inspirert av nåleputene til Timotei, og at påsken nærmer seg, har jeg sydd disse nåleputene. De er raske og morsomme å sy. 


Bra jeg kjøpte noen påskeliljer i går .. :) Koselig med sol.




Nåleputene er neste like. Har bare variert plasseringen av stoffene. Jeg synes stoffet med harene er så fint. Klipper ut kvadrater på 5 x 5 cm. Bruker sømrom 0,6 cm. Presser sømrommene fra hverandre og syr en pyntesom på hver side av sømmene, også for å holde sømrommene på plass. Klipp til bakstykke. Stoffene legges rette mot rette, sys sammen, la det stå åpent en vrengeåpning i bunnen, på ca 5 cm. Fylles med fiberfyll (Gosa slån, innleggspute fra Ikea, er fin å bruke) og sy åpningen igjen for hånd. Press en knapp ned på midten og sy den fast, Måler ca 10 x 10 cm.


Ha en god dag! :)
post signature

5 kommentarer:

  1. Koselige nålputer. God påske til deg og dine :-D

    SvarSlett
  2. De var veldig søte, og morsomt bilde med nåleputer i nåletre. God påske til deg! :-)

    SvarSlett
  3. Jeg som syr regelmessig har enda ikke sydd meg ei nålepute - kanskje på tida? Har nålene i en veldig liten Tupper-boks, og så har jeg bare fortsatt med å ha dem i den. God påske :)

    SvarSlett
  4. Påskefine nåleputer. God påske til deg også :))

    SvarSlett
  5. Søte nåleputer.Et passende syprosjekt for meg som har litt litt for lite tid til sying for tida. Herved notert på den laaange sylista mi. Takk for tipset.

    SvarSlett