fredag 14. april 2017

Påskekurv og pennal



Ja, da ble jeg ferdig med innlegget før påsken var slutt .. Jeg begynte på en påskekurv i forrige uke. Da jeg skjøtet harestoffet (for å få det likt på hver side), tenkte jeg litt feil, slik at harene kom feil vei. Og i stedet for å ta det opp, sydde jeg et pennal i stedet. I dag klarte jeg å skjøte stoffet riktig vei. :) Se første påskekurven jeg sydde her.


Den søte påskekyllingen er laget av sjokolade. Kjøpte den på Drops.


Pennalet er sydd etter denne fine veiledningen til Linda, som du finner her.
Harestoffet kunne vært kanskje vært plassert andre veien her også ..


Hadde en stor grå knapp som jeg synes passet fint. 


Valgte å quilte bunnen i et mønster bestående av firkanter.


Pennalet kan jo brukes til påskegodt også. :)

Ønsker alle mine besøkende 
en riktig god påske! :)

post signature

7 kommentarer:

  1. Supersøte bilder, påskestemning!!!😊😊 Hehe morsomt at en " mislykka " påskekurv ble til et fint penal - hell i uhell!!:) Veldig fin påskekurven ble og supersøt påskekylling! :) Klem fra Cathrin som ligger på stranda i Gran Canaria og smiler fra øret til øret mens hun ønsker mammaen sin en veldig fin påske!!😊

    SvarSlett
  2. Så koselig og fin både kurv og pennal. Det er ikke alltid resultatet blir som tenkt i starten, men av og til kan det være et pluss. Vi får noe nytt. Hønegryteklutene dine var lekre, og slike nåleputer har jeg også laget noen av. Er veldig glad i ruter. Nyt de siste påskedagene.
    Hilsen Edny Raknes Reiten
    (Jeg fant denne kommentaren på google, så jeg måtte jo lime den inn her, hadde tydligevis vært noe feil med sendingen) Tusen takk Edny! :)

    SvarSlett
  3. Fine begge deler. Likte bunnen på kurven og quiltingen. Jeg opplever ofte at når jeg lager noe, så får jeg ideer om noe annet jeg kan lage. Plutselig har jeg mange halvferdige prosjekter liggende rundt :)

    SvarSlett
  4. Så søt kurv ,kyllingen er nusselig da :) Og fint pennal :)

    SvarSlett
  5. Så fine, begge to! Gult og grått er så fint sammen synes jeg.

    SvarSlett
  6. Her var det jammen et innlegg som har gått meg forbi. :-D Så søte både påskekurven og pennalhuset/(påskeegget). Sjokoladekyllingen var veldig nusselig, og den smakte sikkert deilig. Koselige bilder! :-)

    SvarSlett