onsdag 22. november 2017

Bordskåner til jul


Ikke lett å finne på noe til julekalenderen på jobben, så jeg sydde et par bordskånere. Tenkte det kunne være koselig å bruke disse fremover. Firkantene er på 6 x 6 cm, har brukt sømrom på 0,7 cm. Har brukt tynn volumvliseline inni. De måler drøyt 11 x 11 cm. På baksiden har jeg brukt samme stoff som på lukkekanten.  Det å sy lukkekanter er koselig håndarbeid, synes jeg.


Gjør seg med litt tuja og en kongle også. :)

Fine i barlinden som har fått røde bær

Fikk inspirasjon av den flotte veiledningen til Siri.
Jeg strøk sømrommene til hver side, og sydde stikninger i stedet for å bruke frihåndsquilting. Valgte stikninger for ikke å "forstyrre" mønsteret.

Julebakgrunnen pleier jeg å bruke fra 1. desember, men den passet godt nå. Det har kommet ca 10 cm snø og det snør fortsatt.

Ha en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. Veldig søte jule bordskånere! :) Ja, det snør veldig i Norge nå, da er det kos å sitte inne med en kopp te med koselige julebordskånere sydd av hun mor :) Nydelig bilde der hvor du har hengt de opp i treet hvor snøen hadde lagt seg så fint! :)
    Klem fra Cathrin

    SvarSlett
  2. Så søte boglassbrikker og hyggelig med snø :)

    SvarSlett
  3. Veldig søte bordskånere, og jeg tror de som får disse blir kjempeglade. Fine bilder du har tatt, og "desember/vinter" bloggen din er flott. :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefine kalendergaver. Ha ei fin adventstid.
    Elisabeth

    SvarSlett