fredag 13. april 2018

Liten kjole i Tilda stoff


Jeg ble bestemor på tirsdag! :) 💓 Min stedatter Hilde, og min svigersønn, Dag Helge, fikk en nydelig liten datter. I dag skal vi se på vidunderet. :) Jeg har sydd denne kjolen til den nyfødte. Det var ønskelig med litt andre farger enn rosa. Størrelsen på denne kjolen er 6-12 mnd. Jeg falt helt for dette Tilda stoffet, Forest Green, da jeg så det. Jeg kjøpte det for flere måneder siden, og plutselig i dag, fant jeg ut at dette måtte være tingen. Hilde, er glad i grønt (stoffet er litt grønnere i virkeligheten).
  

Dette er en Majakjole. Mønsteret har jeg kjøpt av Ida Victoria. Er kjempefornøyd med mønsteret. Jeg sto ikke fast èn gang, og det er ganske utrolig til å være meg. :) Kjolen er vrangsydd på en smart måte, ingen synlige sømmer. På instagram finner du henne på: idavictoria.no


Hjortedyr er mine favorittdyr, ikke rart jeg likte dette stoffet. :) 
Inni har jeg brukt et offwhite lakenstoff. Knappene synes jeg passet så fint, det var noe grønnskjær i dem. Det var en stund siden jeg hadde sydd knapphull. Øvde meg litt først, så gikk det ganske greit. Måtte bare ta opp det ene èn gang. :)

Ha en fin dag! :)
post signature

2 kommentarer:

  1. Hi Lisa congrats on being a grandma its the best thing,i love this little dress and the tilda fabric is perfect i have some of it as well in the blue .Enjoy your cuddles xx

    SvarSlett
  2. Gratulerer med barnebarn! Så koselig å bli bestemor! Kjempesøt kjole du har sydd. Tildastoffet syns jeg også er nydelig. Så greit med et godt mønster, for jeg kjenner meg igjen i ikke å skjønne alt, og å måtte rekke opp. Kos deg med den lille prinsessa! God helg! :-)

    SvarSlett