tirsdag 4. desember 2018

Tilda Hare Mother and Child


Min kollega, Anne Cecilie, spurte om jeg kunne sy disse figurene. Hun hadde kjøpt et Tilda sett som heter "Hare Mother and Child". Jeg har aldri sydd Tilda figurer før. Det var morsomt å sy noe nytt, et koselig håndarbeid. Stappepinnen som fulgte med, brakk i flere biter. Brukte en lang strikkepinne i tre, med en butt knott i enden, i stedet. Det var noen småting jeg lurte på underveis, og fant heldigvis noen fine instruksjonsvideoer på Youtube.

Jeg klippet ut alle mønsterdelene i kartong med sømrom. Skulle ha gjort som det står i veiledningen som følger med, nemlig å tegne av mønsterdelene, sy etter strekene og deretter klippe ut. På denne måten blir det jevnere buer, 

Det første jeg lurte på, var da jeg skulle sy litt igjen av kroppen nederst. Ca 1 cm på hver side av bunnen HELT nederst sys igjen, deretter brettes hjørnet, slik at søm ligger over søm, og sys igjen.

Det er bedre med vrengeåpning midt på sidesømmene på armene og bena, enn å lage hull i stoffet slik det står i veiledningen.   


Brukte en tusj med veldig tynn spiss til øynene. For noen år siden kjøpte jeg et skrin med Classic Chalks (kalkfarger) som jeg brukte som rouge i kinnene. Vises ikke så godt på bildene, ser jeg. Broderte en trekantet snute på moren ..


.. og en avlang snute på datteren.


Lag deg en god dag! :)
post signature

2 kommentarer: